Een interview met onze Care Consultant Robin
Goed een jaar werkt Robin nu in ons Care team, het moment om eens een kort gesprek te houden over zijn job en jobtevredenheid. Wij wierpen Robin enkel korte vragen voor de voeten. De conclusie? Als je fan bent van het credo “Work hard, play hard”, zit je bij NORRIQ op je plek.
Robin, kun je ons vertellen waar je dagdagelijks mee bezig bent?
Mijn hoofdtaak bestaat uit het ondersteunen van de klanten. Concreet gaat dit meestal om het opvolgen en beantwoorden van de tickets met klantvragen die binnenkomen. Maar er komt nog heel wat meer bij kijken. Zo wordt het Care team ook ingeschakeld voor testings, worden we betrokken bij lopende projecten en staan we ook in voor een stukje administratie. Het is een heel zelfstandige job met heel wat afwisseling. Bovendien kun je eens je wat ervaring hebt opgedaan en ingewerkt bent, ook trainingen geven.
Ok, helder en hoe ziet jouw gemiddelde dag er uit?
Starten en stoppen doe ik meestal met het behandelen van klanten issues. Uiteraard pakken we eerst de high priority cases aan en volgen we deze op. Vervolgens werpen we een blik op de monitoring van bepaalde klanten om te kijken of alles op rolletjes loopt. Tussendoor beantwoorden we ook nog calls en testen we de door onze technische mensen aangereikte oplossingen voor een issue. Dit doen we eerst in onze eigen omgeving, voor deze naar de klant gaat en uitgerold wordt. Achteraf checken we of het probleem bij de klant ook effectief is opgelost en sluiten administratief het dossier af. Daarbij werken we niet op een eilandje, maar gaan we als team aan de slag om zo snel mogelijk oplossingen aan te reiken.
Zitten er ook nog nieuwe zaken in de pijplijn?
Momenteel loopt er een project waarbij bekeken wordt of er met een ‘Hero’ gewerkt kan worden. Grotere klanten zouden zo een dedicated contactpersoon krijgen, een ontwikkeling die ik alleen maar kan toejuichen.
Wat spreekt je aan in je job?
De afwisseling! Het is een combinatie van eigen initiatief en teamwerk. Daarbij voel ik veel vertrouwen en er wordt ook echt geluisterd naar onze feedback. Fijn, want zo heb je het gevoel dat je mee richting kunt geven aan het bedrijf. Ook de opleidingsmogelijkheden zijn een voordeel, er wordt samen een groeiplan opgesteld wat je dan op je eigen tempo kan uitwerken. Zo wordt er bijvoorbeeld sterk ingezet op het behalen van onze Microsoft Certificaten, wat zeken een mooie troef is om in handen te hebben.
Over welke kwaliteiten moeten nieuwe medewerkers zeker beschikken?
Goesting om te werken en teamspirit zijn essentieel. Het helpt als je over gevoel voor humor beschikt en er mag gerust een hoekje af zijn.
Kun je tot slot ook nog even jouw mening over NORRIQ als werkgever met ons delen?
We groeien ontzettend hard, waardoor je continu wordt uitgedaagd. Je moet meedenken en hard werken, maar er wordt ook heel wat aandacht besteed aan activiteiten buiten het werk en er heerst een heel open sfeer. “Work hard, play hard” is hier écht wel het credo, soms letterlijk zoals tijdens een game night. Ik werk hier nu een jaar en ik voel me hier thuis! Ik ben nog steeds super blij met mijn keuze om destijds de sprong te wagen.