Doe het werk één keer in plaats van twee keer
In een competitieve business en snel veranderde wereld, is proactief zijn en het hebben van verbonden interacties de enige manier om efficiënt zaken te doen en uw klanten tevreden te houden. De Dynamics 365 Field Service-bedrijfstoepassing helpt organisaties om service te verlenen, onsite of op afstand, met behulp van workflows, automatisering, planning- en AI-algoritmes. Met een hoge digitale mobiliteit en de nodige inzichten stoom je je field service medewerkers voor succes altijd en overal. Bespaar tijd en maak uw bedrijf slim en wendbaar met de kracht van Dynamics 365 Field Service.
Beheer uw aanvragen.
Richt u op betere responstijden met behulp van technologie.
- Klantenportaal
Betrek uw klanten en geef ze 24/7 toegang tot hun servicebehoeften met een zelfbedieningsportaal met real-time technicustracering en sms-berichten. - Service Level Agreement (SLA)
Operators kunnen tickets uitgeven voor verkoopkansen of werkorders aanmaken met slechts één klik. - Overeenkomst orders
Als een overeenkomst vooraf gedefinieerde intervallen voor terugkerende service heeft, maakt Dynamics 365 Field Service automatisch werkorders aan. - Automatische probleemoplossing
IoT kan problemen oplossen door het inzetten van vooraf gedefinieerde commando’s zonder dat menselijke interactie nodig is. - IoT-Connectiviteit
Microsoft Dynamics 365 Field Service stelt gebruikers in staat om verbinding te maken met Azure IoT, waar werkorders automatisch kunnen worden aangemaakt op basis van IoT-triggers, en die op hun beurt de bezoeken van technici kunnen plannen.
Planbord (planning).
Plan het werk efficiënt en maak uw bedrijf winstgevender.
-
Planning en dispatch
Plan manueel, geassisteerd of geoptimaliseerd. Het planningsbord en de scheduling-engine zorgen ervoor dat alleen beschikbare technici kunnen ingepland worden. -
Intelligente optimalisatie van de planning
U kunt de juiste technicus handmatig kiezen, of met behulp van automatisering (semi-automatisering – met voorgestelde potentiële gekwalificeerde middelen, of volledig geautomatiseerd – waarbij het algoritme in combinatie met doelen/beperkingen automatisch plant). -
Optimalisering van routes
Technici krijgen geoptimaliseerde werkrouteplannen die hun werkdag efficiënter maken en de transportkosten aanzienlijk verlagen. -
Planning van meerdere vereisten
Resource Scheduling Optimisation (RSO) plant taken automatisch in voor de mensen, groepen apparatuur en faciliteiten die het best zijn uitgerust om ze uit te voeren. -
“Wat als?”-optimalisatie
Als iets niet gaat zoals gepland, bv. Geannuleerde boekingen, noodplanningen, verkeersopstoppingen, wegwerkzaamheden, enz., zal Dynamics 365 Field Service een manier vinden om reistijd vs. werktijd te verminderen.
Mobiele oplossingen.
Geef uw technici meer verantwoordelijkheden met een krachtige mobile oplossing.
-
Barcode scannen
Technici kunnen gemakkelijk barcodes of onderdelen scannen en producthandleidingen raadplegen met hun mobiele toestellen. -
Werkschema
Een snel en gemakkelijk overzicht van het werkschema van elke technicus, samen met werkorder, boekingen en GPS om te navigeren. -
E-handtekening
Elektronisch voltooien van werkorder waarbij klanten ter plaatse e-handtekeningen vertrekken. -
Online en offline
Ook zonder internetverbinding bent u er zeker van dat alles wat u in de mobile app invoert, wordt gesynchroniseerd zodra u weer online bent. -
Assistentie op afstand
Met Remote Assist technologie kunnen meer ervaren technici, junior technici op aftand assisteren met alleen hun telefoon/mobile apparaat. -
360° Klantengeschiedenis
Elke technici heeft vanaf elke locatie toegang tot de volledige geschiedenis van de klant
Integreren en Synchroniseren.
Sluit uw bestaande ERP-, BI-oplossing of IoT-technologie naadloos aan op geïntegreerde field service-processen.
-
ERP
Maak gebruik van gegevens uit uw ERP en automatiseer het generen van werkorder met voorraadgegevens, klantengegevens, product- en servicegegevens. -
Business Intelligence
Power BI-analyse – visualiseer gegevens en trek inzichten voor een betere en eenvoudige besluitvorming. -
IoT-gegevensstromen
Gebruik Azure IoT diagnostiek, planning, onderhoud van activa en inventaris op hetzelfde platform om over te schakelen van “Break-fix” naar “Proactive en voorspellende service”.