Doe het werk één keer in plaats van twee keer

In een competitieve business en snel veranderde wereld, is proactief zijn en het hebben van verbonden interacties de enige manier om efficiënt zaken te doen en uw klanten tevreden te houden. De Dynamics 365 Field Service-bedrijfstoepassing helpt organisaties om service te verlenen, onsite of op afstand, met behulp van workflows, automatisering, planning- en AI-algoritmes. Met een hoge digitale mobiliteit en de nodige inzichten stoom je je field service medewerkers voor succes altijd en overal. Bespaar tijd en maak uw bedrijf slim en wendbaar met de kracht van Dynamics 365 Field Service.

Beheer uw aanvragen.
Richt u op betere responstijden met behulp van technologie. 

  • Klantenportaal
    Betrek uw klanten en geef ze 24/7 toegang tot hun servicebehoeften met een zelfbedieningsportaal met real-time technicustracering en sms-berichten. 
  • Service Level Agreement (SLA)
    Operators kunnen tickets uitgeven voor verkoopkansen of werkorders aanmaken met slechts één klik. 
  • Overeenkomst orders
    Als een overeenkomst vooraf gedefinieerde intervallen voor terugkerende service heeft, maakt Dynamics 365 Field Service automatisch werkorders aan. 
  • Automatische probleemoplossing
    IoT kan problemen oplossen door het inzetten van vooraf gedefinieerde commando’s zonder dat menselijke interactie nodig is. 
  • IoT-Connectiviteit
    Microsoft Dynamics 365 Field Service stelt gebruikers in staat om verbinding te maken met Azure IoT, waar werkorders automatisch kunnen worden aangemaakt op basis van IoT-triggers, en die op hun beurt de bezoeken van technici kunnen plannen. 
image

Planbord (planning).
Plan het werk efficiënt en maak uw bedrijf winstgevender.  

  • Planning en dispatch
    Plan manueel, geassisteerd of geoptimaliseerd. Het planningsbord en de scheduling-engine zorgen ervoor dat alleen beschikbare technici kunnen ingepland worden.

  • Intelligente optimalisatie van de planning
    U kunt de juiste technicus handmatig kiezen, of met behulp van automatisering (semi-automatisering – met voorgestelde potentiële gekwalificeerde middelen, of volledig geautomatiseerd – waarbij het algoritme in combinatie met doelen/beperkingen automatisch plant). 

  • Optimalisering van routes
    Technici krijgen geoptimaliseerde werkrouteplannen die hun werkdag efficiënter maken en de transportkosten aanzienlijk verlagen. 

  • Planning van  meerdere vereisten
    Resource Scheduling Optimisation (RSO) plant taken automatisch in voor de mensen, groepen apparatuur en faciliteiten die het best zijn uitgerust om ze uit te voeren. 

  • “Wat als?”-optimalisatie
    Als iets niet gaat zoals gepland, bv. Geannuleerde boekingen, noodplanningen, verkeersopstoppingen, wegwerkzaamheden, enz., zal Dynamics 365 Field Service een manier vinden om reistijd vs. werktijd te verminderen. 

image

Mobiele oplossingen.
Geef uw technici meer verantwoordelijkheden met een krachtige mobile oplossing.  

  • Barcode scannen
    Technici kunnen gemakkelijk barcodes of onderdelen scannen en producthandleidingen raadplegen met hun mobiele toestellen. 

  • Werkschema
    Een snel en gemakkelijk overzicht van het werkschema van elke technicus, samen met werkorder, boekingen en GPS om te navigeren. 

  • E-handtekening
    Elektronisch voltooien van werkorder waarbij klanten ter plaatse e-handtekeningen vertrekken. 

  • Online en offline
    Ook zonder internetverbinding bent u er zeker van dat alles wat u in de mobile app invoert, wordt gesynchroniseerd zodra u weer online bent. 

  • Assistentie op afstand
    Met Remote Assist technologie kunnen meer ervaren technici, junior technici op aftand assisteren met alleen hun telefoon/mobile apparaat. 

  • 360° Klantengeschiedenis
    Elke technici heeft vanaf elke locatie toegang tot de volledige geschiedenis van de klant 

image

Integreren en Synchroniseren.
Sluit uw bestaande ERP-, BI-oplossing of IoT-technologie naadloos aan op geïntegreerde field service-processen. 

  • ERP
    Maak gebruik van gegevens uit uw ERP en automatiseer het generen van werkorder met voorraadgegevens, klantengegevens, product- en servicegegevens.

  • Business Intelligence
    Power BI-analyse – visualiseer gegevens en trek inzichten voor een betere en eenvoudige besluitvorming. 

  • IoT-gegevensstromen
    Gebruik Azure IoT diagnostiek, planning, onderhoud van activa en inventaris op hetzelfde platform om over te schakelen van “Break-fix” naar “Proactive en voorspellende service”. 

image
image

B-Close

"Het Field Service-systeem dat NORRIQ voor ons ontwikkelde is het kloppende hart van onze organisatie. Zonder automatisering was er op vijf jaar tijd ongetwijfeld geen stijging van 20 miljoen euro geweest."

Lees hier de case

Gerelateerde resources voor Field Service

image

Negen manieren om uw field service te verbeteren

In deze gratis te downloaden gids delen wij 9 tips om uw service afdeling winstgevender te maken.

Download hem hier

image

Alles wat u moet weten over Field Service

Download onze gratis gids met alle informatie die u nodig heeft omtrent Microsoft Field Service.

Download hem hier