Een interview met onze NORRIQ Ster Ilse
In dit interview spreken we met Ilse Habex, Service Delivery Manager bij NORRIQ. Ilse geeft ons een kijkje in haar dagelijkse job en hoe haar carrière bij NORRIQ is ontwikkeld.
Als Service Delivery Manager is Ilse verantwoordelijk voor het klantencontact en service. Ze zorgt ervoor dat de klanten zo goed mogelijk worden geholpen en dat ze ontzorgd worden. Dit vereist een goede communicatie tussen de klant en de consultants van NORRIQ, zodat Ilse snel kan inspelen op eventuele vragen.
Ilse begon haar carrière bij NORRIQ als Functionele Consultant (ERP) in het CARE team en werkte daar ongeveer twee jaar. Vervolgens maakte ze de overstap naar de rol van SDM, naast inhoudelijke expertise kon ze zo ook in haar organisatorische vaardigheden groeien. Ontdek hoe haar worklife bij NORRIQ er uit ziet:
Dag Ilse, om te beginnen, hoe ziet jouw dagelijkse werk bij NORRIQ eruit en welke onderdelen geven je de meeste voldoening?
Mijn job houdt vooral veel klantencontact in – denk aan status calls, op bezoek gaan bij klanten maar ook de planning, facturatie, interne procesverbeteringen bekijken en uitwerken. Ik krijg veel voldoening uit de interne samenwerking met collega’s, alsook de gesprekken met klanten. Het is een heel ‘sociale’ rol waarbij je veel contacten opbouwt.
Daarnaast ben ik ook teamcoach sinds vorig jaar. Ook daar haal ik veel voldoening uit het menselijke aspect en ben ik blij een luisterend oor te kunnen bieden voor enkele collega’s. Naast het sociale onderdeel in de job, spreekt het organisatorische aspect me erg aan. Ik denk dan voornamelijk aan het organiseren van trainingen, inplannen van consultants, projectplanningen maken samen met de klant, enzovoort.
Wat was de belangrijkste reden dat je besloot om bij NORRIQ te gaan werken?
Ondanks het feit dat ik mezelf niet echt zag werken in de IT-wereld, sprak de openstaande vacature me sterk aan. Vermits ik op dat moment op zoek was naar een nieuwe uitdaging, besloot ik toch eens te luisteren naar wat de job exact zou inhouden.
Bij mijn eerste gesprek op het kantoor in Lummen heerste er een informele werksfeer. Het voelde al snel welkom en vertrouwd aan. De visie waarmee we de klanten zouden gaan bedienen, liep voor op andere bedrijven en dat sprak me wel erg aan.
Wat sprak je aan in de visie en missie van NORRIQ?
De sterke klantenfocus, de focus op ownership en commitment en de nadruk op teamwork. Ik ben er zelf van overtuigd dat je meer bereikt in team dan als individu. Ik herkende me ook sterk in de work hard/ play hard mentaliteit. Respect en appreciatie onder collega’s komt sterk naar voor, wat ik ook belangrijk vind.
Ik ben trots om voor een bedrijf als NORRIQ te werken door de sterke focus op vertrouwen en appreciatie.
Hoe zou je de bedrijfscultuur bij NORRIQ omschrijven?
Ik ben voorstander van de bedrijfscultuur binnen NORRIQ omdat de waarden en normen sterk persoonsgericht zijn enerzijds, en er een vlakke hiërarchie is anderzijds.
De vrijheid die je hebt om je eigen draai te kunnen geven aan een bepaalde taak of aan een specifiek proces zijn een groot voordeel aan werken bij NORRIQ. Je merkt dat je mening ertoe doet en je de mogelijkheid hebt om te experimenteren met verschillende benaderingen om zo tot de best practice te kunnen komen.
Kun je een voorbeeld geven van hoe NORRIQ je heeft uitgedaagd om buiten je comfortzone te stappen en hoe je daarmee bent omgegaan?
Initieel was mijn focus binnen het SDM-verhaal voornamelijk intern. Echter, hebben we in onze visie opgenomen om meer direct klantencontact te hebben en dus ook vaker fysiek bij klanten op bezoek te gaan om een persoonlijkere relatie te kunnen opbouwen.
De interne afstemmingen voelde al snel vertrouwd aan. De extra stap om bij klanten (soms moeilijkere) gesprekken aan te gaan, was een leuke uitdaging. Maar hier steunde mijn team en coaches me optimaal.
Bedankt voor het delen van je inzichten, Ilse. Voordat we afsluiten, heb je nog een laatste boodschap voor onze lezers?
Zeker weten! Als je geïnteresseerd bent in het werken voor ons bedrijf en deel wilt uitmaken van ons dynamisch team, dan nodig ik je van harte uit om onze vacatures te bekijken en te solliciteren. We zijn altijd op zoek naar getalenteerde mensen die ons kunnen helpen onze klanten de best mogelijke service te bieden. Dus ga naar onze website en ontdek de kansen die op jou wachten. We hopen je snel te verwelkomen als één van onze nieuwe collega's!