Ga van leads naar leden

Dankzij leadgeneratie verkrijgt u de gegevens van mensen, zo kan u via verschillende kanalen met hen communiceren. Dit handmatig verwerken is bijna een onmogelijke taak – ontdek de oplossing!

Leden zijn de kern van uw organisatie, en hoe meer leden, hoe beter. Het genereren van leads is een cruciaal onderdeel om meer potentiële leden te krijgen en deze om te zetten in actieve deelnemers van uw community. Voor de meeste lidmaatschapsorganisaties betekent dit dat mensen zich abonneren op uw e-mailmarketinglijst, maar vaak wordt de administratieve rompslomp een te grote taak om warme leads te kunnen converteren. Met de NORRIQ Membership-oplossing kunt u uw leadgeneratieproces volledig automatiseren, zodat warme leads lid worden in plaats van een verloren zaak.

Waarom is leadgeneratie nodig?

Voordat we in het 'hoe' duiken, moeten we het hebben over het 'waarom'. Waarom zou uw ledenvereniging zich moeten bezighouden met leadgeneratie?

In de eerste plaats omdat het de weg vrijmaakt voor het verwerven van nieuwe leden. U identificeert prospecten en bereikt de juiste doelgroep met gepersonaliseerde en overtuigende boodschappen. Ondertussen bouwt u een relatie op met een potentieel lid en creëert u zo een voorsprong. Ten slotte helpt het om uw sales pipeline te vullen met vooraf gekwalificeerde leads.

Hoe leads verzamelen?

Het genereren van leads is gericht op het identificeren en kwalificeren van potentiële klanten en het toevoegen ervan aan uw sales pipeline, maar het belangrijkste deel blijft het converteren.

De meeste potentiële leads worden binnengehaald via verschillende touchpoints, bijvoorbeeld het downloaden van een e-book, het registreren voor een evenement of webinar of specifieke lead-capture-websites.

Met de NORRIQ Membership-oplossing kunt u de lead pipeline volledig automatiseren, van het eerste contactpunt tot geconverteerde lead en daarna.

Eerste contactpunt

De start van uw leadgeneratiecampagne is meestal wanneer een potentiële lead een formulier invult, bijvoorbeeld om een evenement bij te wonen of wanneer ze interesse tonen door bijvoorbeeld uw social media platformen te volgen/liken. Zodra interesse is getoond, kunt u uw potentiële leads sorteren in lijsten, zodat u ze kunt targeten met gepersonaliseerde informatie.

CRM-platform

De NORRIQ Membership-oplossing is direct geïntegreerd met het Dynamics 365-platform. Eventuele binnenkomende leads worden geüpload naar verschillende databases. U kunt uw leads zelfs statussen geven en bepaalde dingen identificeren, zoals mogelijke obstakels voor een specifieke lead, hoe ze in het systeem zijn gekomen, wat hun interesses zijn, enzovoort.

Opvolgen

Zodra u uw leads in uw database hebt ingevoerd en u het bovenstaande hebt geïdentificeerd, kunt u beginnen met het aanpassen van uw berichten en marketingactiviteiten op hen afvuren. Voor, tijdens en na het conversieproces kunt u de status van uw lead controleren, eerdere communicatie op een tijdlijn doorlezen, invoeren in mailinglijsten, controleren via calls.

Kortom

Met de NORRIQ Membership-oplossing kan u rechtstreeks in Microsoft Dynamics binnenkomende leads snel opvolgen en kwalificeren, zodat u een pipeline van waardevolle prospects kan opbouwen.

Contacteer onze consultants