NORRIQ bleek de juiste ervaring te hebben. Ze hadden al heel wat gelijkaardige uitdagingen gehad en wisten onmiddellijk van welk hout pijlen maken. Hun doortastende aanpak overtuigde ons.
Home Health Products
Alles op een rijtje
Het platform build
Microsoft Dynamics 365 werd opgezet, met de grootste nadruk op Microsoft Dynamics Business Central. Ondertussen maken 48 administratieve en financiële medewerkers gebruik van deze nieuwe oplossing, maar dit aantal zal nog stijgen.
Marketing met inzicht screen_share
ClickDimensions staat in voor de verwerking van de meer dan 1,2 miljoen e-mails die op jaarbasis verzonden worden.
Customer Service account_circle
Binnen hetzelfde Dynamics 365 platform, wordt het sales- en support team van HHP ondersteund door NORRIQ op basis van de customer service module.
Data over de grenzen heen language
Gegevens worden over de landsgrenzen heen gedeeld, de inkoopflow werd geautomatiseerd, de facturatie werd gestroomlijnd en de marketingmogelijkheden werden stevig uitgebreid.
Zie hoe de samenwerking tussen NORRIQ en HHP vruchten heeft afgeworpen.
Een performant systeem dat de groei ondersteunt
De trigger voor HHP om de markt op te gaan, was de beperkingen van de toenmalige systemen. Dat moest beter én efficiënter.
Andy Rogiest, COO van het bedrijf: “Het was best confronterend om tegen de limieten van een systeem aan te botsen. Maar tegelijkertijd was het een signaal om de nodige stappen te ondernemen. We gingen de markt op, vertrekkend vanuit de vraag welk systeem onze groei zou kunnen faciliteren. Daar kwam uit dat het Microsoft Dynamics 365 platform de passende match was. Dit zowel voor Business Central als CRM. Aansluitend gingen we op zoek naar de geknipte partner om dit project in goede banen te leiden. NORRIQ bleek de juiste ervaring te hebben. Ze hadden al heel wat gelijkaardige uitdagingen gehad en wisten onmiddellijk van welk hout pijlen maken. Hun doortastende aanpak overtuigde ons.”
Ondersteuning van in het begin, nog voor de implementatie
Enkele factoren waren essentieel en doorslaggevend voor Rogiest. “We wensten in zee te gaan met een partner waar we ook op konden vertrouwen na de implementatie. Het was dan ook een hele geruststelling dat de NORRIQ Care medewerker al van bij het begin bij het project betrokken werd. Zo was zij meteen aangesloten bij de opzet van het systeem en leerde ze HHP en de processen door en door kennen. Reken maar dat nu in de dagdagelijkse praktijk dit heel wat tijd bespaart. Bij een vraag begrijpt ze onmiddellijk waar het over gaat en kan NORRIQ met gepaste antwoorden en oplossingen komen.”
Een complete oplossing
Het project loopt nog steeds en bestaat uit 2 grote onderdelen. “Enerzijds is er het Dynamics 365 Business Central stuk, waarin de aankoop, verkoop, finance, de contracten en de intercompany transacties worden verwerkt. Hier gaan 48 medewerkers mee aan de slag, verspreid over Europa. Het systeem werd in 230 mandagen opgezet en werd ingezet om de switch van verkoop naar leasing en renting te maken. De inkoop werd geautomatiseerd, er is nu een overkoepelende catalogus en de maandelijkse facturatie verloopt een stuk verder. Ook Dynamics 365 for Customer Service werd geïmplementeerd. Dit platform zorgt voor een betere ondersteuning van onze sales en boost de marketing. We bekijken samen met NORRIQ om in de nabije toekomst er ook ons klantenportaal aan te koppelen. Het was een ingrijpend proces en nog steeds duiken er af en toe vragen op. Gelukkig is er dan NORRIQ om snel met oplossingen op de proppen te komen”, besluit Rogiest.
Geïnteresseerd in hoe u met een gerust hart de toekomst in kan?
Digitaal transformeren vereist moed, innovatie, veranderende workflows en een organisatie die openstaat voor verandering. Maar ook een ervaren en bekwame partner met inzicht en de juiste oplossingen is essentieel.
Begin uw reis hier